Digital dialog med Helsenorge

Nå kan du enkelt kontakte oss digitalt! På helsenorge.no får du oversikt over helse- og omsorgstjenestene dine. Her kan du raskt sende og motta meldinger om timeavtaler eller andre spørsmål – enkelt og praktisk!

Besøk helsenorge.no

Hva er innbyggerdialog?

Innbyggerdialog er en trygg og enkel måte å kommunisere med helse- og omsorgstjenestene digitalt. Du kan bruke Helsenorge.no til å sende meldinger, få svar og holde oversikt over dialogen. 

Her er noen viktige detaljer:

  • Alltid tilgjengelig: Helsenorge.no er åpent hele døgnet, og du kan bruke det på pc, nettbrett eller mobil.
  • Sikker innlogging: Logg inn med BankID, biometri eller PIN-kode.
  • Aktiver tjenesten: Husk å krysse av for "Full tilgang" på Helsenorge.no for å bruke tjenesten.
  • Svarfrist: Du kan forvente å få svar på meldingene dine i løpet av 2-3 virkedager.
  • Oversikt over meldinger: Alle meldingene mellom deg og oss blir lagret, slik at du enkelt kan holde oversikt.
  • Varsler: Du får varsel på SMS eller e-post når du har mottatt en ny melding.

Fullmakt

Hvis du ønsker at noen skal hjelpe deg med den digitale kommunikasjonen, for eksempel familiemedlemmer, kan du gi dem fullmakt på Helsenorge.no. 

Fullmakten gir dem tilgang til å handle på dine vegne, slik at de kan bistå deg med tjenester og meldinger. Dette gjør det mulig for dem å bistå deg med digitale tjenester.

Har du spørsmål?

Vi er her for å hjelpe deg! Ta kontakt med psykisk helse og rus fra, så hjelper vi deg i gang med innbyggerdialog via Helsenorge. 

Vi ønsker å gjøre det enkelt og trygt for deg å holde oversikt og holde kontakten med oss.