Tilskudd til tiltak for barn og unge

Har du en aktivitet eller et arrangement for barn og unge som du trenger tilskudd til? Send en søknad til Øyer ungdomsråd for tilskudd til rusfrie aktiviteter eller arrangement.

Ungdomsrådet har ansvaret for å administrere tilskuddsordningen, og det er blitt fastsatt kriterier for hvordan midlene skal fordeles.

Hvert år blir det tildelt 30 000 kroner.

Hvem kan søke?

Alle må ha barn og ungdomsarbeid til felles, ellers kan søkere være

• privatpersoner
  • grupper
  • organisasjoner (foreldreutvalg (FAU) og elevråd)

Slik søker du

• Fyll inn vårt digitale søknadsskjema
  • Begrunn hvordan tiltaket kommer barn og unge til gode
  • Legg ved budsjett og handlingsplan

Søk om tilskudd til tiltak for barn og unge

Kriterier for tilskudd

Tilskuddet skal gå til

• aktiviteter og utstyr for barn og ungdom i lokalsamfunnet, men ikke til vanlig drift eller bygningsmessige behov
  • å betale enkelthonorarer, men ikke til å lønne ansatte eller frivillige
  • åpne enkeltarrangement utenom skoletiden og aktivitetene skal være tilgjengelige for barn og unge i kommunen

Utdeling skjer fortløpende og søknadene blir behandlet på nærmeste møte for ungdomsrådet.

Budsjett og handlingsplan

Du må ha et budsjett og en handlingsplan for prosjektet du søker støtte til. Hvis du tror prosjektet kan gjennomføres med mindre penger enn du søker om, må du oppgi det i søknaden. I slike tilfeller kan ungdomsrådet velge å tildele bare deler av det søkte beløpet.

Ubrukt bevilgning

Hvis ikke hele bevilgningen for året blir brukt, vil kommunestyret vurdere å justere budsjettet for neste år når de godkjenner årsregnskapet.