Har du mottatt en faktura fra kommunen og har spørsmål som gjelder beløpet eller grunnlaget?
Ta kontakt med enheten som gir tjenesten du skal betale for. Kontaktinformasjon finner du på fakturaen. Servicetorget i kommunen kan også hjelpe deg å komme i kontakt med aktuell enhet i kommunen.
Har du spørsmål som gjelder betaling/forfall?
Lillehammer, Gausdal og Øyer kommuner har felles fakturaavdeling, lokalisert på Lillehammer.
Ta kontakt med fakturaavdelingen eller send en e-post til fakturamottaket: utgfaktu@lillehammer.kommune.no.
Du kan ringe fakturaavdelingen ved å ringe servicetorget på 61 10 77 00 og bli satt over til en av oss.
Fakturaavdelingen har telefontid mellom kl. 10.00 og 14.00. E-post kan sendes og vil bli besvart uavhengig av telefontiden.
Fakturaer som ikke blir betalt ved forfall følges opp av enhet for kommunal innfordring.
Har du betalt for mye?
Du får tilbake det beløpet du har betalt for mye.
Pengene får du utbetalt til kontoen du sist betalte fra.
Kreditnota
Har du mottatt kreditnota og allerede betalt fakturaen som kreditnotaen gjelder? Tilgodebeløpet blir tilbakebetalt til det kontonummer som du sist betalte fra. Dette betales ut manuelt i etterkant av forfall på fakturaen.
Dersom du har en annen ubetalt faktura, vil tilgodebeløpet benyttes til å dekke inn denne før eventuelt restbeløp utbetales.