Vi søker ny kommunedirektør!

Søk stillingen her

Øyer er en kommune hvor framtiden bygges i et samspill mellom natur, tradisjoner og utvikling. Levende bygdeliv, rikt kulturliv og enestående natur og friluftsmuligheter går hånd i hånd med spennende utviklingsprosjekter og vekst.  

Med Hafjell som en av Norges fremste reiselivsdestinasjoner, en sterk landbrukstradisjon og et lokalsamfunn preget av skaperkraft og samarbeid, er Øyer et sted der mulighetene er mange. Store, spennende utviklingsprosjekter er på gang i kommunen, ikke bare knyttet til reiselivsnæringen, men også til lokal matproduksjon, industriell produksjon og teknologi. Øyer kommune ønsker også å utvikle attraktiviteten som boligkommune og jobber nå med å legge til rette for ny boligbygging.

Øyer kommune søker en engasjert og visjonær kommunedirektør til å lede og videreutvikle kommunen. Som kommunedirektør vil du ha det fulle og hele ansvaret for kommunens virksomhet. Du vil få spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en kommune med stor utviklingsvilje. Og ikke minst vil du få mulighet til å sette gode spor etter seg og bidra til samfunnsutviklingen i Øyer kommune. 

Som kommunedirektør vil du stå i spissen for en kommune i bevegelse – hvor du både forvalter det som har vært, og legger til rette for det som skal komme. Er du en leder som ser verdien i både forvaltning og innovasjon? Da er det kanskje deg vi ser etter som Øyer kommunes nye administrative toppleder. 

Sentrale ansvarsområder:

  • Strategisk ledelse og gjennomføring av kommunens politiske beslutninger
  • Videreutvikling av kommunen som en attraktiv bolig- og næringskommune
  • Utvikling og effektivisering av organisasjonens virksomhetsstyring
  • Opprettholde og videreutvikle et godt samarbeidet mellom politikk og administrasjon
  • Bygge omdømme og tillit både utad og innad i kommunen

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høgskole- eller universitetsutdanning
  • Ledererfaring fra en større, gjerne kompleks organisasjon, helst fra kommunal sektor
  • Forståelse for kommunens samfunnsutviklerrolle
  • Gjerne erfaring med ledelse av endrings- og utviklingsprosesser
  • God økonomiforståelse og innsikt i mulighetene ny teknologisk utvikling gir
  • Evne til å håndtere mange forskjellige interessentgrupper
  • Erfaring fra arbeid med og overfor tillitsvalgte og vernetjenesten
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk

Personlige egenskaper:

  • Synlig og trygg leder med gode relasjonelle egenskaper og godt humør
  • Engasjert, inspirerende og tillitsbasert lederskap
  • Utviklingsorientert og strategisk tenkende
  • God gjennomføringskraft og evne til å prioritere langsiktig
  • Involverende  teambygger
  • Motiveres av kommunens samfunnsoppdrag
  • Forstå hva det innebærer å være administrativ leder i en politisk styrt organisasjon

Søk stillingen her

Har du spørsmål?

For mer informasjon, kontakt ordfører Anne Marie Sveipe på telefon 95 79 62 80 eller våre rådgivere i Skagerak Consulting, May-Britt Nordli, 91 30 48 74 eller Tom R. Gogstad, 95 17 52 41Søknad med CV sendes snarest i vårt digitale søknadssystem innen søknadsfristens utløp. 

Du kan fram til søknadsfristens utløp ta kontakt med oss på konfidensiell basis og få informasjon om stillingen.